سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به بهانه انتخابات 1390 مسئولین نمایندگی های سازمان استان همدان (قسمت اول)

حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر وظایف زمامدار را به زیبایی ترسیم می کند بخشی از آن را ذیلا بخوانید:

امام(ع) پس از فرمان به تقوا و ترس از  خداوند، ایثار و فداکارى در راه اطاعتش‏ و متابعت از آنچه در قرآن به آن امر  شده است به مالک اشتر چنین امر می کنند:

v       باید محبوبترین ‏ذخیره در پیش تو عمل صالح باشد، زمام هوا و هوس را  در دست گیر و آنچه برایت ‏حلال نیست نسبت‏ به خود بخل روا دار.

v       هرگز نسبت ‏به کارى که پیش  مى‏آید و راه چاره دارد سرعت‏ به خرج مده. مگو من مامورم و امر مى‏کنم  و باید اطاعت‏شود که این موجب دخول فساد در قلب، خرابى دین و نزدیک شدن تغییر و  تحول‏ در قدرت است.

v      آنگاه که در اثر موقعیت و قدرتى که در اختیار دارى، کبر وعجب و خودپسندى در تو پدید آید، به عظمت قدرت و ملک خداوند که مافوق‏تو است، نظر افکن! که این ترا از آن سر کشى پائین مى‏آورد و آن شدت وتندى را از تو باز مى‏دارد و آنچه از دستت رفته است‏ یعنى نیروى عقل و اندیشه‏ات‏ که تحت تاثیر این خود پسندى واقع شده، بتو باز مى‏گردد.

v      نسبت‏ به مردم از جانب خود، انصاف به خرج ده! که‏ اگر چنین نکنى ستم نموده‏اى! و کسى که به بندگان خدا ستم کند، خداوند پیش‏از بندگانش دشمن او خواهد بود.

v      باید محبوبترین کارها نزد تو امورى باشند،که با حق و عدالت موافقتر و با رضایت توده مردم هماهنگ‏تر است.

v      به تصدیق سخن چینان تعجیل مکن! زیرا آنان گر چه در لباس ناصحین‏جلوه‏گر شوند خیانت مى‏کنند.

v      با افراد ترسو مشورت مکن! زیرا درکارها روحیه‏ات را تضعیف مى‏نمایند. همچنین حریص را بمشاورت مگیرکه حرص را با ستم گرى در نظرت زینت مى‏دهد.

v      کسى که با گناهکاران در کارها شرکت داشته نباید جز و صاحبان سرّ تو باشد

v      از میان  آنان، افرادى را که در گفتن حق از همه صریحتر،  درمساعدت و همراهى نسبت‏ به آنچه خداوند براى اولیایش دوست نمى‏دارد، بتوکمتر کمک مى‏کند، مقدم دار، خواه موافق میل تو باشند یا نه، به اهل ورع وصدق و راستى بپیوند، و آنان را طورى تربیت کن که ستایش بى حد از تو نکنندو تو را نسبت‏باعمال نادرستى که انجام نداده‏اى تمجید ننماید. زیرا مدح‏و ستایش بیش از حد عجب و خود پسندى ببار میآورد و انسان را بکبر و غرورنزدیک مى‏سازد.

v      هرگز نباید افراد نیکوکار و بدکار در نظرت مساوى باشند زیرا این‏کار سبب مى‏شود که افراد نیکوکار در نیکی هایشان بى رغبت‏شوند،و بدکاران در عمل‏بدشان تشویق گردند.

 


نوشته شده در  چهارشنبه 90/9/9ساعت  3:19 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
صورتجلسه های شش ماهه اول سال 92
فهرست مهندسین برق عضو نمایندگی ملایر - لینک زیر
پیام جناب آقای مهندس پیرو
صورتجلسه کارگروه برق 24/1/92
لیست مهندسین محترم برق و میزان مشارکت آنها - 28/12/91
نتایج رای گیری کار گروه برق - 27/12/91
اطلاعیه صبح شنبه 26/12/91
اطلاعیه صبح جمعه 25/12/91
اندازه گیری مقاومت زمین (روش دوم - ساده تر از قبلی)
[عناوین آرشیوشده]